RANCAH POST – Untuk yang pertama kalinya, Dion Wiyoko beradu akting bersama Azis Gagap di dalam film The Last Barongsai. Mereka memerankan Agus serta Aziz, dua sahabat yang berusaha untuk membangkitkan kembali kejayaan Barongsai.

Dion Wiyoko mengaku merasa senang dapat bekerja sama dengan komedia Aziz Gagap. Dion Wiyoko bahkan sempat menmberikan pujian kepada lawan mainnya tersebut.

‘Effort Bang Azis luar biasa. Salut sih,’ ujar Dion Wiyoko di Jakarta, pada Rabu (25/1). seperti dilansir Tabloidbintang.com

Usaha Aziz Gagap yang Dion Wiyoko maksud yakni dalam berlatih Barongsai. Untuk keperluan film ini, Dion Wiyoko dan juga Aziz Gagap harus berlatih Barongsai dalam waktu tiga bulan.

‘Kita dilatih dengan Barongsai Tangerang. Latihannya satu minggu sekali,’ terang Dion Wiyoko.

Dion Wiyoko merasa sangat salut melihat Aziz Gagap dengan rela berlatih Barongsai di sela-sela kesibukannya.

‘Dia itukan komedian dan cukup sibuk. Tetapi dia berkeinginan untuk meluangkan waktu latihan Barongsai dari nol. Hingga akhirnya dia staminanya cukup mumpuni,’ lanjut Dion Wiyoko.

Dion Wiyoko dan juga Aziz Gagap juga sempat melakoni beberapa adegan Barongsai di dalam film tersebut. Salah satunya yakni saat Dion Wiyoko serta Azis Gagap masuk dalam jubah Barongsai.

Share.

Leave A Reply